პროგრამის დასახელება: მედიცინა
სწავლების ენა: ინგლისური
პროგრამის დასრულების შემდეგ მისანიჭებელი კვალიფიკაცია – დიპლომირებული მედიკოსი
პროგრამის მოცულობა: 360 კრედიტი (1 ECTS კრედიტი შეესაბამება 30 საათს), 60 კრედიტი წელიწადში. 30 კრედიტი სემესტრში.
პროგრამის ხანგრძლივობა 6 წელი (12 სემესტრი) .
სემესტრი მოიცავს XX სასწავლო კვირას
სწავლების საფეხური: ერთსაფეხურიანი საგანმანათლებლო პროგრამა
პროგრამის ლიდერი: ნინო კასრაძე, ასოცირებული პროფესორი
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: N 1/24; 16.01.2024
პროგრამის მოდიფიცირების თარიღი: N 5/24; 20.09.2024
საქართველოს მოქალაქეებისათვის
– პროგრამაზე ჩარიცხვა ხორციელდება ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგების (რანჟირების დოკუმენტის) საფუძველზე ან უმაღლესი განათლების შესახებ საქართველოს კანონით განსაზღვრულ შემთხვევებში, დადგენილი წესის შესაბამისად, ადმინისტრაციული რეგისტრაციის გავლისა და რექტორის ბრძანების საფუძველზე.
ერთიანი ეროვნული გამოცდების გარეშე:
ინგლისური ენის კომპონენტი:
ან
ან
მობილობის დროს სტუდენტი, რომლებიც ჩაირიცხნენ უნივერსიტეტში N10/ნ (04.02.2010) მინისტრის ბრძანების უმაღლესი საგამანათლებლო დაწესებულებიდან სხვა უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებაში გადასვლის წესის თანახმად.
სწავლების მე-5 სემესტრის დაწყებამდე სტუდენტი ვალდებულია ინგლისური ენის B2 დონე დაადასტუროს.
პროგრამის მიზნები უნივერსიტეტის მისიის, მიზნების და სტრატეგიული გეგმის შესაბამისია. ის საჯარო, ხელმისაწვდომი და გაზიარებულია პროგრამის შემუშავებაში ჩართული დაინტერესებული მხარეების მიერ.
სწავლის შედეგი | |
1 | აღწერს ადამიანის ორგანიზმის მაკრო და მიკროსტრუქტურას ნორმასა და პათოლოგიაში (უჯრედიდან ორგანოთა სისტემებამდე) ემბრიონალურ განვითარებას, ორგანიზმის მეტაბოლიზმს და სხეულის განვითარებას |
2 | განსაზღვრავს ბიოსამედიცინო, სოციალური, ქცევითი, ჯანდაცვის, კვლევითი და კლინიკური მეცნიერებების ფუნდამენტური საკითხების კლინიკური პრობლემებთან კორელაციას. |
3 | სამედიცინო გარემოში ეფექტური კომუნიკაციით (მათ შორის უცხო ენაზე), ინტერპერსონალური და პროფესიული უნარების გამოყენებით, კონსულტაციას უწევს პაციენტს/პაციენტის ახლობლებს, ურთიერთობს კოლეგებთან და საზოგადოებასთან ეთიკურ-სამართლებლივი პრინციპების დაცვით, მორალისა და ღირებულებების გათვალიწინებით. |
4 | ახორციელებს პაციენტის ფიზიკურ შეფასებას სხვადასხვა სამედიცინო დისციპლინებში ფსიქოლოგიური და სოციალური ასპექტების გათვალისწინებით, ანამნეზზე დაყრდნობით, ადგენს დაავადების მართვის გეგმას რელევანტურ ინსტრუმენტალური და კლინიკურ კვლევების დანიშვნის, დიფერცირებული დიაგნოზის გატარების და საბოლოო დიაგნოზის დასმის შემდეგ. |
5 | პაციენტის ასაკის, სქესის და სხვა ფაქტორების გათვალისწინებით მართავს მწვავე და ქრონიკულ დაავადებებს , ტკივილსა და დისტრესს და აძლევს პაციენტს რელევანტურ რჩევა დარიგებებს (ჯანმრთელობის პრომოცია). |
6 | უახლესი გაიდლაინების და პროტოკოლების შესაბამისად ატარებს პირველად გადაუდებელ დახმარებას სხვადასხვა ასაკობრივ ჯგუფში, მათ შორის სარეანიმაციო ღონისძიებებს: Cardio Pulmonary Resuscitation, Basic Life Support, ACLS და სხვ. |
7 | გამოწერს მედიკამენტებს პაციენტის ასაკის, წონის, რისკ-ჯგუფების, ჩვენებების, უკუჩვენებების მედიკამენტების თავსებადობისა და ურთიერთქმედების გათვალიწინებით, აკავშირებს მედიკამენტებს შესაბამის კლინიკურ კონტექსტთან. |
8 | ატარებს საბაზისო სამედიცინო კლინიკურ ინვაზიურ (სიმულატორზე) და/ან არაინვაზიურ (პაციენტზე, მათ შორის სტანდარტიზებული პაციენტი – უშუალო სუპერვიზერის ხელმძღვანელობის ქვეშ, პაციენტის ინფორმირებული თანხმობის შემდეგ) პროცედურებს, ჩვენების , უკუჩვენების და გართულებების გათვალისწინებით |
9 | უზრუნველყოფს ეფექტურ კომუნიკაციას (ვერტიკალური/ჰორიზონტალური) პაციენტთან პაციენტის ახლობლებთან, კოლეგებთან, ხელმძღვანელობასთან და სხვ. |
10 | მუშაობს სამედიცინო მულტიკულტურულ გარემოში ეთიკურ სამართლებლივი პრინციპების გამოყენებით პაციენტის ღირსების, უფლებების პატივისცემის გათვალისწინებით. |
11 | სამედიცინო დოკუმენტაციის წარმოებისა და პრაქტიკული საქმიანობისათვის ეფექტურად იყენებს ინფორმაციასა და საინფორმაციო ტექნოლოგიებს კონფიდენციალობის, პერსონალურ მონაცემთა დაცვისა და სამართლებრივი მოთხოვნების შესაბამისად. |
12 | იძიებს სამედიცინო ლიტერატურას რელევანტური სამეცნიერო ბაზებიდან მტკიცებითი მედიცინის პრინციპების გათავალისწინებით PICO მეთოდით , აყალიბებს დასკვნებს კრიტიკული ანალიზისა და შეფასების საფუძველზე, აკადემიური პატიოსნებისა და ეთიკური კონტექსტის გათვალისწინებით. |
13 | ადგენს საკვლევ კითხვას, პრობლემის იდენტიფიცირების, ლიტერატურის მოძიებისა და კვლევის დიზაინის შედგენის შემდეგ აწარმოებს კვლევას (სისტემური მიმოხილვა/ გამოკითხვა), მონაცემების ანალიზის შედეგ გამოაქვს დასკვნები და რეკომენდაციები. |
14 | აანალიზებს და მართავს ინფორმაციას პოპულაციის ჯანმრთელობის უზრუნველყოფის, ჯანსაღი ცხოვრების წესის წახალისებისა და ხელშეწყობისათვის |
15 | ჯანდაცვის სექტორში განაახლებს ცოდნას მთელი ცხოვრების მანძილზე და ახდენს ახალ გარემოში ადაპტაციას. |
როგორც წესი სტუდენტის შეფასების მიღწევა ხორციელდება შეფასების ფორმებით:
შეფასების მეთოდები (შეფასების საშუალება): ლაბორატორიული სამუშაო, MCQ, OSCE, პრაქტიკული სამუშაო, ზეპირი გამოკითხვა, კითხვა -პასუხი, პრეზენტაცია, როლური თამაში, CBL შეფასება, სამეცნიერო პროექტი • სხვ. (იხ. სილაბუსები)
შეფასების კრიტერიუმი: შეფასების მეთოდები იზომება შეფასების კრიტერიუმებით, რითაც დგინდება სწავლის შედეგების მიღწევის დონე და დეტალურადაა აღწერილი შესაბამის სილაბუსებში.
შეფასების თითოეულ ფორმას (შუალედური შეფასება, შუალედური გამოცდა, დასკვნითი) განსაზღვრული აქვს მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი, რაც, სასწავლო კურსის სპეციფიკისა და სწავლის შედეგების მიღწევის ინტერესის გათვალისწინებით, სხვადასხვა სასწავლო კურსში განსხვავებული შეიძლება იყოს იმის გათვალისწინებით, რომ დასკვნითი შეფასების მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი არ უნდა აღემატებოდეს დასკვნითი შეფასების 60%-ს.
▪ შეფასებების მინიმალური კომპეტენციის დაკმაყოფილება სავალდებულოა.
დასკვნით გამოცდაზე გასვლის უფლება ეძლევა სტუდენტს, რომელსაც: შუალედურ შეფასებაში მინიმალური დადებითი ქულა აქვს მოპოვებული.
შეფასების სისტემა უშვებს:
ა) ხუთი სახის დადებით შეფასებას:
(A) ფრიადი – შეფასების 91-100 ქულა;
(B) ძალიან კარგი – მაქსიმალური შეფასების 81-90 ქულა;
(C) კარგი – მაქსიმალური შეფასების 71-80 ქულა;
(D) დამაკმაყოფილებელი – მაქსიმალური შეფასების 61-70 ქულა;
(E) საკმარისი – მაქსიმალური შეფასების 51-60 ქულა.
ბ) ორი სახის უარყოფით შეფასებას:
(FX) ვერ ჩააბარა – მაქსიმალური შეფასების 41-50 ქულა, რაც ნიშნავს, რომ სტუდენტს ჩასაბარებლად მეტი მუშაობა სჭირდება და ეძლევა დამოუკიდებელი მუშაობით დამატებით გამოცდაზე ერთხელ გასვლის უფლება;
ვერ ჩააბარა-ს მიღების შემთხვევაში უსდ ნიშნავს დამატებით გამოცდას დასკვნითი გამოცდის შედეგების გამოცხადებიდან არანაკლებ 5 დღეში.
(F) ჩაიჭრა – მაქსიმალური შეფასების 40 ქულა და ნაკლები, რაც ნიშნავს, რომ სტუდენტის მიერ ჩატარებული სამუშაო არ არის საკმარისი და მას საგანი ახლიდან აქვს შესასწავლი.
დიპლომირებული მედიკოსის აკადემიური ხარისხის მქონე პირს უფლება აქვს, გააგრძელოს სწავლა დოქტორანტურაში, ან გაიაროს რეზიდენტურის კურსი და უნიფიცირებული სახელმწიფო სასერტიფიკაციო გამოცდის ჩაბარების შემდეგ, მიიღოს დამოუკიდებელი საექიმო საქმიანობის უფლება. დიპლომირებული მედიკოსის აკადემიური ხარისხი, როგორც მაგისტრთან გათანაბრებული ხარისხი (კანონი `უმაღლესი განათლების შესახებ, (47¹ -ე მუხლი), დოქტორანტურის საგანმანათლებლო პროგრამის გავლის უფლებას იძლევა.
კანონმდებლობის თანახმად მედიცინის საგანმანათლებლო პროგრამის კურსდამთავრებულს შეუძლია: